2
Sådan optimerer du din kampagne
Det, der sendte vores kampagner helt op at flyve, kaldes for SKAGs. Det er en sammentrækning af Single Keyword Ad Groups eller på dansk, enkeltsøgeordsannoncegrupper.
(Jeg kalder dem SKAGs fra nu af - det lover jeg)
SKAGs er en meget enkel måde at få mere kontrol over dine AdWords kampagner på og langt bedre performance. Og det er ret nemt at sætte op.
Du opretter ganske enkelt en annoncegruppe for hvert af dine søgeord og tilføjer søgeordet som eksakt match, sætningsmatch og bredt match med modifikator.
Og hvad betyder det så?
Jo, lad os nu sige, at du har en virksomhed, der renser swimmingpools. Så ser søgeordene i en af dine annoncegrupper fx sådan ud:
+professionel +poolrensning
”professionel poolrensning”
[professionel poolrensning]
Giv SKAG annoncegruppen det samme navn som søgeordet, i dette tilfælde ”professionel poolrensning”.
And that’s it.
Nu hvor du har 100% styr på, hvilke søgeord og søgetermer, dine annoncer bliver vist på, kan du begynde at skrive vanvittigt præcise annoncetekster, der meget nøjagtigt matcher dine søgeord.
Og det er netop det, der gør SKAGs så hamrende effektivt!
Sådan skriver du gode AdWords annoncer til din SKAGs kampagne:
Overskrift 1: Brug dit søgeord
Overskrift 2: Fortæl om dine fordele
Beskrivelse: Fortæl om flere fordele. Og husk en call to action!
Visnings URL: Dit domæne (og dit søgeord hvis muligt)