Previous

Hvorfor er et B2B website vigtigt?

Hvorfor er et B2B website vigtigt?

Der er god grund til at tage et B2B website alvorligt, og ingen grund til at tage let på den digitale udfordring, bare fordi kunderne er virksomheder. Læs her om hvorfor.

Next

Søgeord i søgelyset

Søgeord i søgelyset
07 May, 2013

Facebooks nye announce feature - Lookalike audiences

Som virksomhed har du hidtil fra Facebooks platform kunne målrette dine annoncer til bestemte målgrupper ud fra bl.a. geografisk område, sprog, alder og interesser.

Med den nye Lookalike Audiences feature er det nu muligt for Power Editor brugere på en nem måde at udnytte virksomhedens egne indsamlede data (som f.eks. email adresser, telefonnumre, id-oplysninger) til at målrette sine annoncer til lignende segmenter på Facebook.

Når du opretter en annonce, uploader du blot dine egne indsamlede data, som Facebooks algoritme herefter analyserer. Ud fra dine data skaber Facebook en ny målgruppe, som ligner den målgruppe du har indsamlet data på – dvs. Facebook udvælger et segment, som højest sandsynligt vil have samme kundeprofil baseret på interesser og demografi.

Ifølge Facebook vil virksomheder både have mulighed for f.eks. at køre tilbud på Facebook til personer, der før har købt varer/ydelser hos virksomheden og til personer, som matcher disse kunder og dermed med større sandsynlighed kan konverteres via annoncen.

For at opnå det bedste resultat, anbefaler Facebook at du uploader data på mindst 500 personer og gerne mere. Jo flere data, jo bedre udgangspunkt har Facebook for at skabe et så præcist match som muligt.

I følge Facebook har flere af de virksomheder, der allerede i februar kunne afprøve Lookalike Audiences i beta givet positive tilbagemeldinger. Bl.a. har et online rejse site sænket sine omkostninger med 70% per handling.

Lanceringen af Lookalike Audiences er et tiltag i forbindelse med Facebooks mission om en generel forbedring af performance på Facebook annoncer.

SKAL DU PRØVE DEN NYE FEATURE? ELLER HAR DU ALLEREDE TESTET DEN?

Læs også ”Hvordan skaber man forretningsmæssig værdi med sociale medier